Bli medlem du også

For mange er Jæren et uoppdaget land. Området vårt er svært interessant og attraktivt, men lite tilrettelagt for turisme. Det vil Opplev Jæren gjøre noe med, men vi trenger deg som reiselivsaktør med på laget.

Reiseliv er en av de raskest voksende næringer i verden, og opplevelsesturisme er den raskeste voksende delen av reiselivsnæringen. Det finnes mange gode aktører som driver solid virksomhet innen reiseliv på Jæren. Nå vil vi ha med flere!

Opplev Jæren arbeider med flere prosjekter som skal gi synergier til reiselivet på Jæren og i regionen generelt: Agroturisme, kunst, kultur og infrastruktur til fremtidige reiselivsdestinasjoner. Her på vår digital plattform, hvor det selges aktiviteter og opplevelser på Jæren, vil du som medlemsbedrift bli godt synlig og få gode medlemsfordeler. Opplev Jæren koordinerer tilbudet både når det gjelder pakketering, distribusjon og salg.

Opplev Jæren skal være kontaktpunkt på Jæren mot Region Stavanger og andre destinasjonsselskap. Vi skal være en kanal der du som reiselivsaktører kan nå frem med tilbudet ditt.

Dagens medlemmer av Opplev Jæren er reiselivsaktører, men også produsenter og bønder fra landbruket. De driver med virksomhet innen reiseliv, og mange har agroturisme som formål. Gårdsbesøk, gårdsutsalg og opplevelser innen landbruksbasert turisme er forankret hos medlemmene til Opplev Jæren. Opplev Jæren skal bidra til høyere omsetning og flere arbeidsplasser i reiselivsnæringen på Jæren, både gjennom styrking av eksisterende aktører og tilrettelegging for utvikling av ny reiselivsvirksomhet i området.

Er du en reiselivs- eller landbruksaktør vil vi invitere deg inn som medlem mot en årlig medlemsavgift på 3000 kroner. Det koster 2000 kroner i innmeldingsavgift som alle aktører har betalt ved registering.

Følg oss på Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Hva er Rogalands mat- og drikkekulturelle særpreg?

I går deltok vi på workshop med Marit Strand i Stiftelsen Norsk Mat i regi av Lena Nøstdahl i Eventify AS. Har Jæren noen produkter, merkevarer eller råvarer som trenger beskyttelse og annerkjennelse? Bør Jæren ha en egen geografisk lokal matarvbetegnelse? Vi mener klart ja og ja! Jæren har per dags dato ingen godkjente produkter under denne matmerkordningen. Men skal vi klare dette, så må vi fortsette å samarbeide og bygge merkevaren sammen. Hvilke produkter mener du har potensiale til å representere Jæren her? ... Vis merVis mindre

Hva er Rogalands mat- og drikkekulturelle særpreg? 

I går deltok vi på workshop med Marit Strand i Stiftelsen Norsk Mat i regi av Lena Nøstdahl i Eventify AS. 

Har Jæren noen produkter, merkevarer eller råvarer som trenger beskyttelse og annerkjennelse? Bør Jæren ha en egen geografisk lokal matarvbetegnelse? 

Vi mener klart ja og ja! 

Jæren har per dags dato ingen godkjente produkter under denne matmerkordningen. Men skal vi klare dette, så må vi fortsette å samarbeide og bygge merkevaren sammen. 

Hvilke produkter mener du har potensiale til å representere Jæren her?

Welcome to Bryne!

I går hadde vi første av mange guidede turer til Bryne det kommende halve året! MS Iona la til kai i Stavanger klokken 05:47, 5 timer senere ankom 36 britiske cruiseturister Bryne for å besøke Bryne Stadion og se på hyllestene i Bryne sentrum. Sammen med Bryne FK og GuideCompaniet har vi laget et opplegg som frakter cruiseturister med Go-Ahead Norge fra Stavanger til Bryne for å gå i fotsporene til Erling Braut Haaland. De får besøke garderoben, banene og skyte på de samme målene som Erling har scoret på i Jærhallen. De får servert lokale spesialiteter og oppleve en autentisk "Bryne FK Stadium Tour" som ble omtalt som "once in a lifetime experience" og "a stadium with soul" av gårsdagens besøkende. Allerede i 2022 startet Opplev Jæren med å utforske mulighetene for cruiseturister på Jæren og i fjor ble det tydelig at Bryne var et attraktivt reisemål for mange typer reisende. I løpet av 2023 ble det laget både markedsføring og testturer for Haaland Safari, Chasing Haaland og Welcome to Haaland-land. Les mer om den første turen i Aftenbladet:www.aftenbladet.no/sport/i/O8RAOw/giselle-12-reiste-fraa-england-for-haaland-tur-paa-bryneVisit Region Stavanger Visit Norway Fjord NorwayFoto: Jarle Aasland, Aftenbladet. ... Vis merVis mindre

Welcome to Bryne!

I går hadde vi første av mange guidede turer til Bryne det kommende halve året! MS Iona la til kai i Stavanger klokken 05:47, 5 timer senere ankom 36 britiske cruiseturister Bryne for å besøke Bryne Stadion og se på hyllestene i Bryne sentrum. 

Sammen med Bryne FK og GuideCompaniet har vi laget et opplegg som frakter cruiseturister med Go-Ahead Norge fra Stavanger til Bryne for å gå i fotsporene til Erling Braut Haaland. De får besøke garderoben, banene og skyte på de samme målene som Erling har scoret på i Jærhallen. De får servert lokale spesialiteter og oppleve en autentisk Bryne FK Stadium Tour som ble omtalt som once in a lifetime experience og a stadium with soul av gårsdagens besøkende. 

Allerede i 2022 startet Opplev Jæren med å utforske mulighetene for cruiseturister på Jæren og i fjor ble det tydelig at Bryne var et attraktivt reisemål for mange typer reisende. I løpet av 2023 ble det laget både markedsføring og testturer for Haaland Safari, Chasing Haaland og Welcome to Haaland-land.  

Les mer om den første turen i Aftenbladet:
https://www.aftenbladet.no/sport/i/O8RAOw/giselle-12-reiste-fraa-england-for-haaland-tur-paa-bryne

Visit Region Stavanger Visit Norway Fjord Norway

Foto: Jarle Aasland, Aftenbladet.

2 CommentsKommentér på Facebook

Flott, stå på, me trenge Opplev Jæren 😀👍🏻

Kult! Well done Frode Hagerup Jr & Di!

Merkevaren Jæren er i godt selskap med Heinz Tomato Ketchup, KFC og Pizzahut når Visit Norway og Screen Story er nominert til The Webby Awards for kampanjen som ble laget om Haaland-land.

Inn og stem her: vote.webbyawards.com/PublicVoting#/2024/advertising-media-pr/pr-campaigns/real-time-response📸 Magnus H. Wathne ... Vis merVis mindre

Merkevaren Jæren er i godt selskap med Heinz Tomato Ketchup, KFC og Pizzahut når Visit Norway og Screen Story er nominert til The Webby Awards for kampanjen som ble laget om Haaland-land. 

Inn og stem her: 

https://vote.webbyawards.com/PublicVoting#/2024/advertising-media-pr/pr-campaigns/real-time-response

📸 Magnus H. Wathne

BOREkraftig helårsturisme var temaet på samlingen vi hadde på Boretunet i går.

Målet vårt er å gjøre Bore til en bærekraftig helårsdestinasjon for vind- og vannsport. Bore er en uslepen diamant med enormt potensiale og vi skal skape dette gjennom samarbeid. Ved å bygge videre på viben som er på Bore vil vi tilby aktive naturopplevelser for alle nivå. Vi utforsket konkurranselandskapet og analyserte gode konkurrenter og destinasjoner fra hele verden. Takk til Trine Selvikvåg for god fasilitering og resultat fra denne arbeidsøkten. Lunsjen tok vi på Essoen på Voll som mekket kvernet kvige fra nabogården, Hole gardsutsalg og ost fra Voll Ysteri. Kortreist og godt. Per Morten Haarr fra Visit Region Stavanger og Frode Hagerup Jr fra Opplev Jæren orienterte om markedssituasjonen og agroturismeprosjektet «Mydlå steingardane». Takk til Klepp kommune og Rogaland fylkeskommune som gjør dette synergiprosjektet mulig og som satser på reiseliv. Bore Surf Senter Vindskolen.no Surfd.no ... Vis merVis mindre

BOREkraftig helårsturisme var temaet på samlingen vi hadde på Boretunet i går. 

Målet vårt er å gjøre Bore til en bærekraftig helårsdestinasjon for vind- og vannsport. Bore er en uslepen diamant med enormt potensiale og vi skal skape dette gjennom samarbeid. Ved å bygge videre på viben som er på Bore vil vi tilby aktive naturopplevelser for alle nivå. 

Vi utforsket konkurranselandskapet og analyserte gode konkurrenter og destinasjoner fra hele verden. Takk til Trine Selvikvåg for god fasilitering og resultat fra denne arbeidsøkten. 

Lunsjen tok vi på Essoen på Voll som mekket kvernet kvige fra nabogården, Hole gardsutsalg og ost fra Voll Ysteri. Kortreist og godt. 

Per Morten Haarr fra Visit Region Stavanger og Frode Hagerup Jr fra Opplev Jæren orienterte om markedssituasjonen og agroturismeprosjektet «Mydlå steingardane». 

Takk til Klepp kommune og Rogaland fylkeskommune som gjør dette synergiprosjektet mulig og som satser på reiseliv. 

Bore Surf Senter Vindskolen.no Surfd.no

1 CommentKommentér på Facebook

👏🏻👏🏻👏🏻

07.03.24

I går hadde Opplev Jæren styremøte i «Led Light District» på Orre. Vi lærte hvorfor det er rosa LED som er best for tomater og fikk smake på deilig tomatsuppe på kortreiste tomater fra Wiig Gartneri

Allerede 16. mars kan du besøke gartneriet i forbindelse med Gladmat 😋 sitt lokalmatprosjekt, kortreist. Da kan du i tillegg til å kjøpe piccolotomater uten plastemballasje handle blomster, planter, interiør og hagemøbler. Hva med å besøke @dalheimgard og HOLE GARDSUTSALG på samme turen? #opplevjæren #jærsafari ... Vis merVis mindre

I går hadde Opplev Jæren styremøte i «Led Light District» på Orre. Vi lærte hvorfor det er rosa LED som er best for tomater og fikk smake på deilig tomatsuppe på kortreiste tomater fra @wiiggartneri 

Allerede 16. mars kan du besøke gartneriet i forbindelse med @gladmat sitt lokalmatprosjekt, kortreist. Da kan du i tillegg til å kjøpe piccolotomater uten plastemballasje handle blomster, planter, interiør og hagemøbler. 

Hva med å besøke @dalheimgard og @holegardsutsalg på samme turen? #opplevjæren #jærsafari
Vis flere innlegg